Wat betekent hersenletsel voor jouw naasten? (breincafé 13 september)

Het Breincafé is een trefpunt voor mensen met een niet aangeboren hersenletsel (NAH), hun partners, mantelzorgers, familieleden en vrienden. Ook professionele hulpverleners en andere geïnteresseerden zijn welkom!

In een gezellige ontspannen sfeer worden wisselende onderwerpen besproken. Het accent ligt op contact, erkenning, herkenning en voorlichting. Het is een plek waar je niet steeds hoeft uit te leggen wat er aan de hand is. Want lotgenoten begrijpen elkaar.

Op dinsdag 13 september vindt het volgende breincafé plaats met als thema: Wat betekent hersenletsel voor jouw naasten? Tijdens deze avond zal o.a. Jolanda van der Kreke, moeder van Niels aan het woord komen. Kom je ook?

Deelname is gratis.
Inloop vanaf 19.30u, aanvang 19.45u.

Interesse? Aanmelden mag via info@sanare.nl of 0180-310180.
(Aanmelden is fijn, maar niet verplicht.)

 

Een dagje naar het strand... Het was GEWELDIG!

Op dinsdag 14 juni was het zo ver. Ons eerste stranduitje sinds Corona. Met dank aan Stichting Viviamo en (gedeeltelijk) gesubsidieerd door de Hersenstichting.

Wat was het GEWELDIG! Prachtig weer om een beetje te zonnen, heerlijk eten bij Spice Beach Club - Scheveningen, voeten in het water, zand tussen de tenen.

"Dit is het échte leven!" zei een van onze cliënten.

En een dag later vertelde een andere cliënt: "Ik ben ontzettend moe maar voldaan. Ik lig met een gigantische grijns op m'n gezicht na te genieten."

Stichting Viviamo neemt afscheid van Wendy en Ellen

Onlangs hebben we afscheid genomen van 2 bestuursleden van Stichting Viviamo: Wendy Hopmans-Boog en Ellen Bras. Wendy is oprichter van Stichting Viviamo en heeft zich jarenlang ingezet om leuke uitjes te organiseren voor mensen met hersenletsel uit de regio Zuidplas. Net zoals bij Sanare heeft Ingrid Bergstein van haar het voorzitterschap van Stichting Viviamo overgenomen. Ellen Bras is ook jarenlang bestuurslid geweest en heeft zich altijd vol enthousiasme ingezet voor onze cliënten. Gelukkig blijven zowel Wendy als Ellen als vrijwilliger nog betrokken bij Viviamo!

Het nieuwe bestuur van Stichting Viviamo bestaat uit:

Ingrid Bergstein, voorzitter
Annelies Mul, penningmeester
Ingrid van ’t Slot, secretaris
Dana de Wild, algemeen bestuurslid
Michel de Meijer, algemeen bestuurslid

Uitnodiging open dagen nieuwe dagbestedingslocatie

Sfeer proeven bij onze nieuwe dagbestedingslocatie aan de Dorpsstraat 20 in Moordrecht? Kom dan naar onze open dagen op maandag 9 mei en woensdag 11 mei! Er is dan volop gelegenheid om de locatie te bekijken, het zorgteam te ontmoeten én al uw vragen te stellen.

Onze nieuwe locatie is een prikkelarme plek waar iedereen welkom is en zich thuis voelt. We bieden er verschillende vormen van dagbesteding voor volwassenen. Zo komt er op dinsdag een groep volwassenen met NAH bij elkaar en is de donderdag ingericht voor mensen met (beginnende) dementie. Ook start er binnenkort een inloopspreekuur voor mantelzorgers.

Naast prikkelarme dagbesteding aan de Dorpsstraat bieden we op onze locatie Vivere (op steenworp afstand van de Dorpsstraat) ook dagbesteding, wonen en logeren met zorg. Ga voor meer informatie naar www.viverewonen.nl

Op maandag 9 mei staat van 9.00u tot 12.00u de koffie klaar.
Op woensdag 11 mei staat van 19.00u tot 21.00u de koffie klaar.

U bent van harte welkom!